Date

דרושים מדריכי נוער עם הלב במקום הנכון

מדריכי נוער

מחפשים עבודה משמעותית? עבודה שבה אף יום לא דומה לקודמו, עבודה מאתגרת ומרתקת שבה אתם באמת משפיעים על הסביבה שלכם? הגעתם למקום הנכון- דרושים מדריכי נוער במגוון תחומים!

המציאות הישראלית כיום בקרב בני הנוער לא פשוטה כלל. קיימים לחצים אדירים על נערות ונערים הן בפן ההתנהגותי והן בפן הלימודי. מערכת החינוך לא יודעת להתמודד עם כל תלמיד, בוודאי לא תלמידים בעלי רקע נפשי מורכב ובעיות התנהגות, ולצערנו תלמידים שאינם מצליחים למצוא דרכם בתוך המערכת נפלטים מתוכה ברוב המקרים לרחובות. בני נוער אלה נחשבים לאנשים בסיכון גבוהה כי קיים סיכוי גדול שלא יצליחו למצוא עצמם ומתוך חוסר היציבות ושעמום יתדרדרו לפשע, אלימות וסמים.

הגשת מועמדות - דרושים

מוזמנים להגיש מועמדות בצירוף קו"ח באמצעות הטופס

מדריך נוער בפנימיות, הוסטלים ודיורים מוגנים בכל רחבי הארץ. הוא שמצליח להחזיק את אותם נערים עם הראש מעל המים. המדריכים נותנים לילדים תקווה שהמציאות יכולה להשתפר ועתידם יכול להיראות אחרת.

ולשם כך קמה קבוצת גיא המחזיקה בפנימיות והוסטלים שתומכים בנערים ונערות החווים קשיים התנהגותיים ונפשיים. אז מה האפשרויות הקיימות ומה מקומם של מדריכי נוער?

דרושים מדריכי נוער עם נשמה

הפנימיות הן למעשה הבית העיקרי לתלמידים, הן משלבות מגורים ולימודים בתוך הפנימיה ומיועדות לנוער בגילאים 18-12 בעלי בעיות נפשיות ורגשיות. הצוות מורכב מאנשי מקצוע כמו מטפלים, עובדים סוציאליים ופסיכולוגיים.

אך לב ליבו הפועם של המקום הם מדריכי נוער המשמשים כחבר, האוזן הקשבת ומי שאמור לראות את הנער ולא רק המטופל. מול המדריכים יוצא מהנערים משהו אחר, אמיתי ורך יותר המדריך מתפקד כמו אח גדול עבור אותם נערים והם מחפשים אהדה והערכה. בניגוד למפגשי נערים ונערות עם אנשי המקצוע הם לא מרגישים נבחנים בכל מול המדריכים, הקשר הוא יותר טבעי ומשפחתי, התלמידים מחפשים אדם שישמש להם מורה דרך ויקשיב גם לצרות הקטנות שעוברות עליהם כמו כל מתבגר בגילם. התפקיד איננו פשוט, רוב הנערים שמגיעים למסגרות אלו הם בעלי סיפור חיים מורכב שעברו לא מעט אתגרים ומכשולים בחייהם, וגם מדריכי נוער, כמו מדריכת שיקום נפגעי נפש, צריכים להיות בעל חוסן נפשי. ובהתאם לכך, תחושת הסיפוק של המדריך בסוף התהליך היא אדירה, וגם ההכרה כי באמת עזרת לאדם שהיה במצוקה ממשית.

דרושים מדריכי נוער בעלי חוסן וחזון

בניגוד לפנימיות, הוסטלים לנפגעי ונפגעות נפש הם פתרונות דיור עבור אנשים בוגרי בגילאי 18 ומעלה שהקשיים הנפשיים שלה פוגעים בתפקוד היום יומי שלהם ולא מאפשר להם לגור לבד. אמנם גם ההוסטל מאגד בתוכו את עניין הלימודים והתעסוקה, אך רמת העצמאות של התלמידים בפנימיות גבוה בהרבה מעצמאות הדיירים המתגוררים בהוסטלים. הדיירים בהוסטלים זקוקים לתמיכה רבה ועזרה טיפולית מתמדת הכולל סדר יום מובנה, יציאה קבועה למסגרת תעסוקתית, טיפולים שונים שההוסטל מציע ועוד. רמת העצמאות מדייר אחד למשנהו משתנה בהתאם ליכולות שלהם, והמטרה היא לתת לכל דייר כלים להגיע לרמת עצמאות מקסימלית וליצור קהילה תומכת לנפגעי נפש בתוך ההוסטל.

תפקיד מדריך נוער בתחום שיקום נפגעי נפש הוא קריטי, והוא לב העשייה מבחינת המתמודדים. הצוות הטיפולי מתווה תוכנית עבור מתמודד הנפש ומטרתו העיקרית של המדריך היא לעזור למתמודד לפתח את אותן מיומנויות חיוניות עבורו. בנוסף מטרה חשובה נוספת היא להקנות למתמודד הנפש מיומנויות חברתיות שיעזרו לו לתפקד כאדם עצמאי בתוך ההוסטל ומחוצה לו. המדריך למעשה מתווך בין המציאות למתמודד הנפש ומלמד אותו מהי ההתנהגות המתאימה באמצעות כלים טיפוליים מתאימים. התפקיד המורכב הזה כמובן מתבצע באמצעות ליווי עוטף מאנשי מקצוע המכוונים את המדריך באמצעות הכלים הטיפוליים שברשותם.

המפתח להצלחה בתפקיד מדריך נוער הוא על ידי תקשורת טובה. מדריך שיקום שיצליח לתקשר נכון עם מתמודד הנפש שלו יבצע את המשימה באופן הטוב ביותר. התפקיד מצריך הרבה אהבה, אמפטיה, סבלנות ורגישות. באמצעות עבודה נכונה עם מתמודד הנפש, לשתף אותו בתהליך, לתת לו לחלוק קשיים שאיתם הוא מתמודד, להכיל אותו ולתמוך בו, לתת לו תחושה שהוא שווה- כל אלה יעזרו בהתקדמות המתמודד ויהוו ושיפור משמעותי בתפקודו.

למרות אופיו הטיפולי של מדריך נוער, התפקיד איננו דורש תואר אקדמי בתחומי הטיפול. מדריכי שיקום לנפגעי נפש בהחלט יכולים ללמוד את המיומנויות הנרכשות, וכמובן לאור העזרה ולויי הצוות הטיפולי העוטף מסביב ניתן לבצע את התפקיד בצורה טובה גם ללא תואר. עם זאת, תואר בתחומי הטיפול ופסיכולוגיה בהחלט מעשיר את עולמו של מדריך שיקומי, והתהליך הטיפולי של מתמודד הנפש יותר ברור עבור מי שלמד את התחום.

מדריכי נוער בתחום שיקום נפגעי נפש יכולים גם ליהנות מהגמישות שהתפקיד מציע- לרוב השעות נוחות, ניתן לשלב לימודים באוניברסיטה ואפילו עבודה נוספת. ראוי להדגיש כי עבור משרות מדריך נוער דרושים אנשים אחראיים, ובעלי ניסיון.

מדריך נוער: סיכום

תחום ההדרכה על כל צורותיו- נערים ונערות בסיכון, נפגעי נפש, הדרכה וכו' הוא תחום רחב ומספק. המדריך הוא בעל השפעה גדולה על חייה האנשים הסובבים אותו ולעיתים אף מכתיב את הלך היום של המתבגר או המטופל. עבודה עם נוער בסיכון משלבת חזון, שליחות ורצון לעזור לנערים במצוקה נפשית ופיזית, לשנות את המציאות העגומה שנגרמה להם רק כי הם לא הצליחו לעמוד בתנאי המסגרת הקשים. דרושים מדריכי שיקום לנפגעי נפש שמסוגלים להתמודד עם סיפורים קשים ברגישות ואמפטיה. דרושים מדריכי נוער כדי להיות אוזן קשבת ולתת לנערים תחושה שרואים אותם, שלמישהו אכפת מהם והם חשובים לו.

אז אם תחום ההדרכה מעניין אתכם ואתם בעלי רקע בתחום טיפול הנפש, אם אתם אוהבים לעזור לנוער ורוצים להיות משמעותיים עבורם- הגעת למקום הנכון. באתר שלנו ניתן למצוא אף מודעות דרושים סטודנטים לסיעוד הנוגעים למטופלים מבוגרים יותר.

מדריך נוער- שאלות ותשובות

מהו תהליך הקליטה לעבודה בתחום מדריכי נוער?

בכל מקום עבודה יעבור המועמד תהליך קליטה שנועד לבדוק ולוודא התאמה, לערוך הסכמים ולהתחיל את תקופת העבודה מתוך בהירות. גם במועמדות לתפקיד מדריך עוברים תהליך שמתחיל בשליחות קורות חיים כתגובה לפרסום מודעת דרושים מדריכי נוער. השלב הבא הוא ראיון שנועד להכיר את המועמד ולבחון את ההתאמה שלו. לאחר הראיון צפוי המועמד לקבל תשובה. במידה והוא קיבל תשובה חיובית הוא עובר הלאה לשלב הבא. בו הוא יוזמן למקום כדי להכיר אותו, הוא ישמע מהם נהלי העבודה והציפיות ממנו וייחתם הסכם העסקה. במקרים רבים מדריכים יקבלו הדרכה כללית עוד לפני תחילת העבודה כדי להכיר את הדרישות והנערים במקום.

איך אדע אם אני מתאים למלא תפקיד מדריכי נוער?

שוקלים איזו עבודה מתאימה לכם? מתלבטים אם לשלוח קורות חיים למשרה? חשוב לדעת כי לא תמיד ניתן לקבוע בוודאות אם משרה מסוימת מתאימה לכם או לא. אך ניתן לבחון באופן כללי את נתוני המשרה ולהחליט על בסיס המידע הזה. מדריך נוער צריך להיות אוהבי אדם, ולהיות מסוגל להכיל מצבים קשים, לתמוך במצבים שונים ולהתמסר לחניכים. אם אתם מכירים את עצמכם ככאלו שמסוגלים להקשיב בלי לתת עצות, אם אתם יכולים לאהוב ללא תנאי ולהעניק בלי לחכות לתמורה, משרה זו מתאימה לכם מאוד. כמובן שכמו בכל מקום עבודה יהיה עליכם לעבור תהליך של הסתגלות והיכרות עד שתרגישו שאתם שוחים בעבודה כמו דג במים.

האם מדריכי נוער חייבים להיות בעלי תואר?

יש משרות בהם כל עובד חייב להיות בעל תואר. אך דווקא בתחום ההדרכה התואר הוא לא תנאי בסיסי לעבודה. כמובן שככל שיש לכם ידע מקצועי נרחב יותר וככל שיש לכם השכלה רלוונטית רחבה יותר, כך יש לכם יכולות טובות יותר מול הנערים והנערות. אך היות ואין מדובר בתפקיד טיפולי המדריך לא חייב להיות בעל תואר רלוונטי. הוא כן חייב לקבל הדרכה וללמוד כיצד מתנהלים מול נערים ונערות במצבי סיכון שונים, כדי שהתקשורת שלו מולם תהיה יעילה, חינוכית ומצמיחה. לכן, לתחום דרושים מדריכים טובים. כמו כן חשוב שתהיה כתובת לפנות אליה בכל שאלה, התלבטות או דילמה מול חניכים.

איפה ניתן למצוא משרות בתחום הדרכת נוער?

אם אתם מחפשים עבודה בתחום ההדרכה, חשוב כי תדעו איפה לחפש כדי למצוא בקלות ובמהירות. תוכלו לערוך חיפושים באתרי דרושים כלליים ברשת או לפנות ישירות למנהלי פנימיות או דירות שזקוקים לאנשי צוות להדרכה. יש לא מעט מודעות דרושים מדריכי נוער, כיוון שיש צורך תמידי בצוותים איכותיים שילוו את בני הנוער בפנימייה בה הם חיים. תוכלו לחפש בלוחות דרושים, לפנות ישירות למוסדות רלוונטיים או לדבר עם חברים ומכרים שעובדים במוסדות שכאלו. זו יכולה להיות הדרך הקצרה שלכם להשתלב בעבודה.